Farmakonom til klinisk farmaci på Region Hovedstadens Apotek, Amager og Hvidovre Hospital [Denmark]


 

$ads={1}

Skal dine faglige kompetencer komme patienterne til gode og har du lyst til at komme tættere på patienten, så har vi jobbet til dig. Det er ikke en forudsætning, at du har erfaring med patientnært arbejde, da vi tilbyder en grundig kvalificering til vores to ydelser medicinservice og medicinmanagement med en tilknyttet mentor.

Klinisk farmaci på Amager og Hvidovre hospital søger farmakonomer til fastansættelse og 1-årigt vikariat.

Du vil få din daglige gang på Hvidovre Hospital.

Vores opgaver
På Amager og Hvidovre Hospital vil du have din daglige gang i funktionerne medicinservice og medicinmanagement. Når du starter, vil du indgå i et læringsforløb med en mentor som kvalificerer dig i at udføre funktionerne medicinservice og medicinmanagement.

I ydelsen medicinservice møder du med dine kollegaer kl. 08 og sikrer at afdelingerne på Amager og Hvidovre Hospital altid har de nødvendige lægemidler tilgængelige på afdelingerne.

I medicinservice skal du og dine kollegaer:


  • I tæt dialog med læger og sygeplejersker om patienternes lægemiddelbehandling
  • Sikre rationel anvendelse af lægemidler
  • Besvare lægemiddelfaglige spørgsmål om fx opbevaring, interaktioner, dosering, formuleringer og andet
  • Sikre at de patienter med behov for særlig medicin kan behandles på hospitalet.
  • Finde alternative behandlinger i tilfælde med restordre
  • Omordinere dyre lægemidler til billigere alternativer i dialog med læge og sygeplejerske
  • Sikre at hospitalet reducerer medicinspild mest muligt af hensyn til vores miljø
  • Følge afdelingernes medicinudgifter og begrænse denne hvor det er muligt, ved fx omordination til billigere præparater.

I ydelsen medicinmanagement møder du med dine kollegaer kl. 07 og har ansvaret for at ophælde medicin til patienterne på den afdeling hvor du er den pågældende dag og administrere til patienterne. Du ophælder derudover medicin i doseringsæsker til patienterne når de skal udskrives til de efterfølgende dage efter udskrivelse.

I medicinmanagement skal du og dine kollegaer:


  • Ophælde orale lægemidler, plastre, øjendråber og inhalationsmedicin til indlagte patienter på den afdeling du er
  • Være i tæt dialog med læger og sygeplejersker om patienternes medicinering
  • Være opmærksom på bl.a. dosering, frekvens, nedtrapningsplan, startdato og slutdato og rette henvendelse til en læge ved tvivl
  • Kigge efter interaktioner, blodtryk, blodprøver, allergier og andet relevant i forbindelse med lægemiddelbehandlingen.
  • Administrere medicin til patienterne, og informere patienterne om hvilke lægemidler de får, og besvare spørgsmål fra patienterne
  • Ophælde medicin når patienter skal udskrives, herunder sikre recepter, nedtrapningsplan, slutdatoer på ordinationer m.m.
  • Hjælpe patienter der ikke selv kan indtage medicin, ved at hjælpe patienten med yoghurt, vand eller andet.
Alt arbejdet foregår i Sundhedsplatformen og det fælles medicinkort, hvor vi dokumenterer alt medicin vi administrerer til patienterne under indlæggelse og pakker ved udskrivelse, samt dokumenterer eventuelle interventioner.

Vi søger en farmakonom som:


  • Er god til at holde overblik og være hjælpsom
  • Ikke er bange for at spørge om hjælp
  • Har gå-på-mod og kan acceptere at hverdagen på et hospital er omskiftelig
  • Er fagligt velfunderet og forberedt på at gå i dialog med læger og plejepersonale
  • Gerne vil arbejde og snakke med mennesker
  • Har en struktureret tilgang til deres arbejdsdag
  • Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et team
  • Kan prioritere sine opgaver i løbet af dagen.
Vi tilbyder


  • Et selvstændigt og spændende job
  • Grundig kvalificering med tilknyttet mentor, samt mulighed for sparring med alle enhedens farmakonomer og farmaceuter
  • Et kvalitetsbevidst arbejdsmiljø præget af engagement og gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • Et stærkt fagligt miljø med kollegaer som gerne vil hjælpe
  • Tværfagligt samarbejde med mange af hospitalets forskellige faggrupper
  • Mulighed for at udvikle din farmakologiske viden og kommunikationsevner
  • En struktur, hvor vi arbejder med teams med selvorganisering af arbejdsopgaverne, som giver medindflydelse på din hverdag
  • Betalt frokostpause
  • Flex-ordning der giver mulighed for fleksibilitet ift. mødetidspunkter.
Om os
Vi er en enhed der rummer tre matrikler, Hvidovre Hospital, Amager Hospital samt Psykiatrisk Center Amager, dog er vores største arbejdssted på Hvidovre Hospital. Vi er ca. 50 medarbejdere, der gennem mange år har arbejdet med udvikling både af vores organisation og vores ydelser.

Vi samarbejder med mange faggrupper i hverdagen. På Region Hovedstadens Apotek arbejder vi målrettet med 'Eget ansvar'. For os betyder det, at både medarbejdere og ledere forpligter sig til at tage ansvar for at hver dag bliver en god dag. Vi arbejder med værdibaseret ledelse ud fra værdierne: Tillid, Åbenhed, Helhedssyn og Professionalisme.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst med Farmakonomforeningen. Stillingen er på 37 timer/uge mandag til fredag med stedvist weekendarbejde i dagvagt, der fordeles i farmakonomgruppen. Arbejdstiden kan ligge mellem kl. 7-18.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, kan du kontakte Ledende farmakonom Pia Beck tlf. 26 30 89 02 (afholder ferie i ugerne 31, 32, 33) eller Ledende farmaceut Daniel Rasmussen tlf. 21 12 59 78 (afholder ferie i perioden 30 og 31).

Ansøgningsprocedure
Du søger stillingen ved at uploade din ansøgning, CV og relevante uddannelsesbeviser via link i annoncen.

Ansøgningsfrist d. 18. august 2023 og vi holder samtaler løbende.

Vi håber, at du har lyst til at høre mere og måske blive vores nye kollega!

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال